۰۸۳-۳۸۴۳۹۰۴۵-۴۶

Search

روند درمانی ما

 

روند درمانی ما


آخرین اخبار و مقالات

پیشگیری از پوسیدگی دندان

پیشگیری از پوسیدگی دندان

⭕ پیشگیری از پوسیدگی دندان

 

🔻 پوسيدگي را به عنوان يك روند عفوني و شايد شايع­ترين عفونت ميشناسند. به عنوان دندان پزشك جهت كنترل پوسيدگي ها و توقف روند سريع تخريب دندانها از چند جهت ميتوان به بيمار كمك كرد:

 

🔶 کنترل PH یا اسیدیته محیط دهان: در این مورد با کنترل رژیم غذایی، تعداد وعده های غذایی و کنترل بهداشت میتوان به کنترل PH محیط دهان کمک کرد.

 

🔶 كنترل سطح باكتري هاي دهان: ارگانيسم هاي مرتبط با پوسيدگي را پس از تاييد با تست هاي ميكروبيولوژيك ميتوان با رعايت بهداشت و استفاده روزانه از دهان شويه هاي آنتي باكتريال مثل كلرهگزيدين ۱۲/۰ درصد كنترل كرد.

 

🔶 كنترل پلاك به عنوان محل اصلي فعاليت ارگانيسم هاي توليد كننده اسيد: آموزش بهداشت و روش صحيح استفاده از مسواك و نخ دندان و توالي آن نقش مهمي در كنترل پوسيدگي ها به عهده دارد.

 

🔶 مقاوم سازي نسوج دندانی: در اين مورد، هم با مقاوم كردن نسج دنداني نسبت به دمينراليزه شدن در برابر اسيد، و هم با تسهيل مينراليزه شدن مجدد آن، ميتوان كمك شاياني به كنترل پوسيدگي كرد.

 

🔶 مثل هر درمان دندان پزشكي، فالوآپ و چك كردن ٦ ماهه نتايج درمان و بررسي پوسيدگي هاي احتمالي با معاينات كلينيكي و راديوگرافي بايت وينگ لازم به نظر ميرسد.

  • 4 آبان 1398
  • نویسنده: SuperUser Account
  • تعداد نمایش ها: 1536
  • نظرات: 0
دسته ها: مقالات
کلمات کلیدی:
Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

انتخابگر پوسته

کلیپ های آموزشی ارتودنسی و دندان پزشکی

   

برای مشاهده کلیک کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


دی ان ان